Vaccinatieboekje Internationaal

VCB2021

Een meertalig vaccinatieboekje - voor inentingen tegen gele koorts, dtp, hepatitis A, hepatitis B, COVID19 en andere vaccinaties - dat door de Wereld Gezondheidsorganisatie wordt aanbevolen.
Met dit inentingsboekje bestelt u een model dat officieel is vastgesteld door het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport. Officiële titel internationaal bewijs van inenting of profylaxe.

Het vaccinatieboekje of Internationaal bewijs van inenting ook wel 'het gele boekje' genoemd is bedoeld om te gebruiken voor aantekeningen m.b.t. inentingen tegen gele koorts, dtp, hepatitis A, hepatitis B, COVID19 en andere vaccinaties .

Het boekje wordt door de Wereld Gezondheidsorganisatie (WHO) aanbevolen. Er staat uitgebreide informatie in voor artsen en reizigers. Het vaccinatieboekje is meertalig (Engels, Frans en Nederlands)
en is vastgesteld door het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport. In het vaccinatieboekje wordt ingesprongen op mogelijke wijzigingen in verband met verplichting (door de WHO) van andere vaccinaties of maatregelen dan die voor gele koorts,
vandaar ook de titel Internationaal bewijs van inenting of profylaxe.