Welke eerste hulp middelen nodig op kantoor?

Moet u verplicht op locatie een Verbandkoffer hebben?

De verbandkoffer of ook wel EHBO Koffer genoemd is verplicht voor elk bedrijf volgens de Arbowet. Door midel van de felle Oranje kleur kan u de verbandkoffer het beste op een neutrale locatie in het bedrijf/organisatie ophangen waardoor, die zichtbaar is voor iedereen. U moet volgens de wetgeving binnen 30 seconden eerste hulp kunnen verlenen als er wat gebeurd op locatie.

Alle verbandkoffers die wij aanbieden bevatten een wandhouder en bevestigingsmateriaal.

Onderstaand gaan wij per sector na, welke EHBO koffer & bijvoegende producten er nodig zijn in welke sector. Dit kan gaan over een Pleisterdispenser, Oogspoeling of bijv. Signaleringen in de vorm van Pictogrammen.

Producten over datum? Wat nu?

U bent niet verplicht om de EHBO koffer te laten controleren door een bedrijf en dit u zelf doen. Het is handig om de verbandkoffer of EHBO doos één of twee keer jaarlijks zelf te controleren. Met de controlelijsten is het gemakkelijk na te gaan wat er mist of gebruikt is aan EHBO hulpmiddelen.

Controlelijsten

Als u toch graag uw verbandkoffers of verbanddozen laat controleren neemt gerust met ons contact op via de onderstaande gegevens:

Als er nog vragen zijn zijn wij altijd van 08:00 tot 17:00 bereikbaar op + 31 0182 391-210 of via Whatsapp & e-mail.

Hieronder geven wij aan welke producten het beste aansluiten in de sector Kantoor

Verbandkoffer BHV standaard model
  • Aanbieding!
  • -10%
Besteld voor 16:30, volgende dag in huis!

Hoeveel EHBO koffers heb ik nodig?

Een verbandkoffer is vaak het eerste bedrijfshulpverlening artikel wat u ophangt in een bedrijfspand/kantoor maar beschik ik over voldoende EHBO middelen? Werkt u met meerdere verdiepingen dan is het verstandig om één verbandkoffer per verdieping op te hangen. De bovenstaande verbandkoffers zijn geschikt voor 0-20 personen.

Welke brandblusser heb ik nodig op kantoor?

Een kantoor/bedrijfspand dient wettelijk gezien te zijn voorzien van een brandblusser, maar welke heb ik nodig? Volgens de wet moet er per 150 m² een brandblusser aanwezig te zijn. (6ltr. brandblusser) Voor een kantoorgebouw raden wij een schuimblusser aan omdat, deze zorgen voor minder schade na gebruik dan een poederblusser. Bij een poederblusser bent u na gebruik genoodzaakt om gebruik te maken van een industriële stofzuiger om alles weer netjes te houden. Heeft u een grote elektriciteitskast of gemeenschappelijke keuken aanwezig in het pand, dan moet er verplicht een CO2 blusser van 5KG aanwezig zijn. Zorg ervoor met de jaarlijkse keuring van de blussers dat u voldoet aan de wetgeving. Duid de brandblusser duidelijk aan met een signaleringsbord.

Is een rookmelder verplicht op kantoor?

Een rookmelder is verplicht sinds 1 juli 2022 in elk kantoorpand in Nederland. De wetgeving geeft aan dat er per verdieping een rookmelder moet hangen. Doe van te voren een risico en inventarisatie evaluatie (RI&E) om te bekijken wat u precies op locatie nodig heeft op het gebied van veiligheid.

Is er op de locatie veel stof aanwezig? U bent dan verplicht om een oogspoelfles op kantoor aanwezig te hebben, voorkom ergere schade aan de ogen.

Toch aan het werk in een andere sector? Check onze branchewijzer ! Neem contact met ons op via + 31 182 391 210 of via de e-mail, chat & whatsapp waar onze deskundige medewerkers graag advies geven over de mogelijkheden of benodigde hulpmiddelen bij u op locatie!