Citrosan paracetamol + Vitamine C...

Citrosan paracetamol + Vitamine C Hete hoestdrank 15 sachets

Citrosan kopen?

Ben je op zoek naar een effectieve manier om jezelf te verlichten van griep- en verkoudheidssymptomen? Overweeg dan Citrosan. Deze warme citroendrank is speciaal ontworpen om snel en doeltreffend symptomen zoals koorts, keelpijn en hoofdpijn te verlichten, zodat je je snel weer beter kunt voelen.

Waarom Citrosan?

Citrosan is een vertrouwd merk als het gaat om het verlichten van griep- en verkoudheidssymptomen. Deze warme citroendrank biedt verschillende voordelen die het tot een populaire keuze maken:

Voordelen van Citrosan:

1. Effectieve pijnverlichting: Citrosan bevat paracetamol, een krachtige pijnstiller en koortsverlagend middel dat helpt bij het verminderen van koorts, hoofdpijn en lichaamspijn.

2. Aanvulling met vitamine C: Naast paracetamol bevat Citrosan ook vitamine C, wat kan helpen bij het versterken van je immuunsysteem en het versnellen van het herstelproces.

3. Snelwerkend: Citrosan is gemakkelijk te bereiden en wordt snel opgenomen in je lichaam, wat zorgt voor snelle verlichting van symptomen.

4. Verzachtend voor de keel: De warme citroendrank kan verzachtend zijn voor je keel, wat vooral prettig is als je last hebt van keelpijn.

5. Handig in individuele zakjes: Citrosan is verkrijgbaar in handige individuele zakjes, waardoor het gemakkelijk mee te nemen is en altijd bij de hand hebt wanneer je het nodig hebt.

Hoe werkt paracetamol in Citrosan?

Het actieve bestanddeel paracetamol in Citrosan werkt door de productie van prostaglandines in de hersenen te remmen. Prostaglandines zijn chemische stoffen die betrokken zijn bij pijn en koorts. Door de productie van prostaglandines te verminderen, helpt paracetamol bij het verminderen van pijn en koorts, waardoor je je comfortabeler kunt voelen tijdens griep en verkoudheid.

Voordelen van vitamine C

Vitamine C is een essentiële voedingsstof die bekend staat om zijn rol bij het versterken van het immuunsysteem. Het kan helpen de duur en ernst van verkoudheidssymptomen te verminderen en het herstel te versnellen. Door vitamine C toe te voegen aan Citrosan, biedt dit product een extra voordeel voor je gezondheid tijdens de griepperiode.

Voor welke leeftijd is Citrosan geschikt?

Citrosan is geschikt voor kinderen vanaf 9 jaar en ouder, evenals volwassenen. Het is belangrijk om de juiste dosering te volgen, zoals vermeld in de bijsluiter of zoals geadviseerd door een arts. Het overschrijden van de aanbevolen dosis kan schadelijk zijn voor de gezondheid.

Geschikt voor kinderen vanaf 9 jaar

Citrosan kan veilig worden gebruikt door kinderen vanaf 9 jaar oud, maar het is essentieel om de dosering specifiek aan te passen aan de leeftijd en het gewicht van het kind. Raadpleeg een arts of apotheker als je vragen hebt over het gebruik van Citrosan bij kinderen.

Wat is de dosering van Citrosan?

De volgende dosering wordt aangeraden bij Citrosan:

Leeftijd / Dosering / Hoe vaak?

• Kinderen van 9 tot 12 jaar (30 - 40 kg) / 1 sachet / Maximaal 3 - 4 sachets per dag
  • Kinderen van 12 tot 15 jaar (40 - 55 kg) / 1 sachet / Maximaal 4 - 6 sachets per dag
  • Volwassenen en kinderen vanaf 15 jaar / 1 - 2 sachets / Maximaal 6 sachets per dag

Het minste aantal toedieningen per dag is bedoeld voor de jongste kinderen in een bepaalde groep.

Lees voor gebruik de bijsluiter.

Samenstelling
Werkzame stoffen:   paracetamol (500 mg) en vitamine C (50 mg)
Hulpstoffen:  natriumcitraat, maïszetmeel, magnesiumcarbonaat, sucrose, natriumsaccharine, citroenzuur, smaakstof (citroen), LACTOSE, tartrazine (E102).

RVG-nummer: 06294

Citrosan