Verbandwatten 10gr 1ST

Zigzag gevouwen verbandwatten van 100% katoen, verpakt in plastic zak. Niet-steriel..........

Hoeveelheid Eenheidskorting U bespaart
50 10% € 1,96
Vanaf Aantal Korting Prijs incl btw
50 10% € 0,35

Synthetische watten kopen of bestellen?

De synthetische watten wordt gebruikt bij het aanleggen van een drukverband. De watten zorgen ervoor dat er een gelijkmatige verdeling komt van de druk rondom de verstuiking of kneuzing. Gebruik hier bijvoorbeeld een ideaal windsel of steunwindsel voor.

• luchtdoorlatend
  • Geproduceerd van hoogwaardig polyester
  • Voorkomt drukplekken en zorgt voor een gelijke verdeling van de druk
  • Latexvrij
  • Absorberend

Waar worden verbandwatten voor gebruikt?

De synthetische watten wordt gebruikt bij het leggen van een drukverband denk hieraan bij een verwonding door vallen of stoten of een ongeluk op de fiets of sportvereniging. Deze ongelukken veroorzaken verstuikingen, bloedingen en kneuzingen en worden verzorgd met een drukverband waarbij, een zwachtel en wattenrol worden gebruikt. Zorg met de watten ervoor dat het lichaamsdeel niet afgekneld wordt.

De verbandwatten zijn verkrijgbaar in verschillende afmetingen en breedtes.

In de wereld van Eerste hulp verlening & Bedrijfshulpverling worden de synthetische watten ook wel verbandwatten, of watten genoemd. Zorg ervoor dat het watten altijd aanwezig is bij elke sportvereniging of school.

Wat is het verschil tussen verbandwatten en synthetische watten?

Synthetische watten zijn gemaakt van polyster en verbandwatten zijn geproduceerd van 100% katoen. De Synthetische watten zijn verpakt op rol waar de verbandwatten zigzaggend zijn geproduceerd. Beide producten worden gebruikt voor het aanleggen van een drukverband.

• Inhoud: 10 gr.
  • Verkrijgbaar in verschillende maten en eenheden
Steriliteit
Niet-Steriel