Dettol Wondspray 100ml

Dettol wondspray is te gebruiken om verse kleine wonden te reinigen en om gewone bacterieen de geassocieerd zijn met infectie van lichte wonden te verwijderen.

Niet gebruiken bij

• bij zuigelingen jonger dan 12 maanden
  • als u allergisch of overgevoelig bent voor benzalkoniumchloride of één van de andere bestanddelen van Dettol Med Benzalkoniumchloride 2 mg/g huidspray.
  • Niet voor langdurig gebruik of voor gebruik meer dan éénmaal per 24 uur.

Dosering
Voor volwassenen en kinderen ouder dan 6 jaar: spuit een volledige dosis (1 tot 2 sprays) eenmaal op elke wond en laat vijf minuten inwerken. Gebruik zo nodig een schoon doekje of gaasje om het teveel aan vocht af te vegen.

Voor kinderen van 1 tot 6 jaar

vraag voor gebruik advies aan een apotheker of een andere beroepsbeoefenaar in de gezondheidszorg als u zich ergens zorgen over maakt. Spuit eenmaal (1 spray) op elke wond (mag op maximaal 4 wonden per keer worden aangebracht) en laat vijf minuten inwerken. Gebruik zo nodig een schoon doekje of gaasje om het teveel aan vocht af te vegen.

Gebruik

Spuit van een afstand van 4 tot 15 cm. Niet inademen. Zeep kan de spray inactiveren; dus niet gebruiken om ook de wond te wassen. De spray mag opnieuw worden aangebracht als de wond weer is opengegaan. Lees voor gebruik de bijsluiter.